Portret firmy Viessmann
Grupa przedsiębiorstw firmy Viessmann jest jednym z wiodącym w skali światowej producentów systemów techniki grzewczej. Kierowane w trzecim pokoleniu przez dr Martina Viessmanna przedsiębiorstwo zostało założone w roku 1917. Obrót całej grupy wynosi około 1,4 mld EURO, a zatrudnienie ponad 8.500 pracowników. Posiadając 16 zakładów w Niemczech, Polsce, Austrii, Francji, Kanadzie, Chinach i na Węgrzech, sieć dystrybucyjną w Niemczech i 35 innych krajach oraz 120 oddziałów handlowych na całym świecie, firma Viessmann ma wybitnie międzynarodowy charakter. Ponad 60 procent obrotu przypada na eksport.
Przedsiębiorstwo rodzinne Viessmann już od trzech pokoleń czuje się zobowiązane do pielęgnowania tradycji, jaką jest dostarczanie ciepła zgodnie z zapotrzebowaniem w sposób komfortowy, oszczędny i chroniący środowisko naturalne. Opracowując liczne, wiodące na rynku produkty i rozwiązania firma Viessmann wyznacza nowe kierunki w technice grzewczej, dzięki czemu przedsiębiorstwo to stało się pionierem w zakresie technologii i inicjatorem wielu działań całej branży.
W ramach aktualnego, kompletnego programu produkcji firma Viessmann oferuje swoim klientom wielostopniowy program urządzeń o mocy od 1,5 do 20 000 kW: stojące i wiszące, konwencjonalne i kondensacyjne kotły grzewcze na olej i gaz oraz systemy wykorzystujące energię odnawialną, a więc pompy ciepła, kolektory słoneczne i kotły grzewcze na biomasę. Program produkcji obejmuje także komponenty systemów regulacji i komunikacji, kompletne oprzyrządowanie systemów grzewczych, aż do grzejników i ogrzewania podłogowego.
Odpowiedzialność za poszanowanie środowiska naturalnego, kompetencja i uczciwość w stosunkach z partnerami handlowymi i własnymi pracownikami oraz dążenie do doskonałości i najwyższej efektywności we wszystkich procesach gospodarczych są w firmie Viessmann wartościami podstawowymi. Dotyczy to każdego pracownika, a tym samym całego przedsiębiorstwa, które poprzez wszystkie swoje produkty i usługi towarzyszące zapewnia swoim Klientom korzyści, jakie zyskują dzięki związaniu się z silną marką.